Jubiiii…..så er vi kommet afsted på vores længe ventede tur. Vi startede fra København med en mellemlanding i Frankfurt.

Glade og forventningsfulde står vi og venter på næste flyvning og langt om længe skal vi flyve med 380’eren smiley

Som I kan se, har Bo lige sneget sig ind på billedet smiley

Turen gik dejligt hurtigt, når man sover næsten hele vejen. I Bangkok blev vi hentet af min onkel, som vi havde aftalt at mødes med sammen med hans familie de første 2 dage. Vi skulle bo på deres hotel og var så heldige, at få en suite på 24 etage….

Super lækker……tror faktisk at den var dobbelt så stor som vores lejlighed hjemme i København. Og så havde vi den mest fantastiske udsigt til både golfbane og galopbane.

Om aftenen spiste vi på hotellets japanske restaurant, som eftersigende skulle være Bangkok’s bedste.

Og det var helt vildt lækkert. Har aldrig set så flotte anretninger før og det hele smagte fuldstændig fantastisk.

I løbet af aftenen kom de ind med en kæmpe tun, som skulle skæres til. Tror det tog over en time.

Vi sluttede af med den lækreste dessert og igen super flot anrettet.

Efter en god nats søvn bevægede vi os ud i Bangkoks gader og ja, der findes også snemænd i Bangkok

Efter at have gået rundt i nogle timer, synes min onkel at vi skulle smage noget stegt flæsk og persillesovs…..så vi gik hen til et hotel, som er ejet af en dansker og her kunne man få mange forskellige danske retter.

Det smagte faktisk rigtig godt.

Og så skal I da ikke lige snydes for dette billede. Elsker bare at se, når de kommer kørende på knallert og ovenikøbet er 3 personer på……ja, der sidder faktisk også en bagpå smiley

Sidst på eftermiddagen, var det blevet tid til at sige farvel til familien fra Australien og vi blev kørt til vores Guesthouse.

Om aftenen tog vi til Khaosan Road, og her var virkelig mange mennesker og en kæmpe fest.

Til dem som ikke kender Khaosan Road, så er det gaden hvor man kan få lavet alle former for falsk ID, man kan blive tatoveret, købe stegte biller, tøj….ja faktisk alt og så er der en masse barer m.v.

Det blev lidt sent, så vi sov længe dagen efter og efter middag startede vi med en gåtur i en nærliggende park.

Dejligt at se lidt grønt i sådan en storby. Vi mødte også et par stykker af disse….

På vores 3. hele dag i Thailand skulle vi flyve videre til byen Ranong, men inden nåede vi lige en 4 timers cykeltur i Bangkok…..det skulle bare prøves og kan klart anbefales.

Her ses den store danskertrup. Det viste sig nemlig, at vi alle kom fra Danmark…..lidt pudsigt, men måske er det fordi vi ikke er så bange for at cykle i Danmark smiley

Fra vores guesthouse var vi 3. Vi havde nemlig mødt 2 super søde piger, som begge hedder Sarah. Den ene var dog taget videre dagen før, men den anden Sarah ville også gerne med ud og cykle.

Vi startede med at cykle rundt i Bangkok’s gader og selvfølgelig også ind i de små gyder. Her er vi i Little Chinatown. Der bor ikke kinesere her mere, men man kan stadig se på husene, at de har været beboet af kinesere.

Vi kom også igennem de meget fattige kvartere.

På turen skulle vi også lige sejle over floden, så vi også kom til at cykle i “junglen”.

Dette foregik på meget smalle beton veje, så det var med at holde tungen lige i munden. Men det gik uden at nogen styrtede ud over kanterne.

Her er hele truppen samlet i båden.

Da turen var færdig, var det blevet tid til frokost. Ved siden af cykelshoppen lå et af Bangkok’s mest berømte nuddelsteder, så efter at have stået i kø en lille halv time….fik vi noget super lækkert mad.

Det er forøvrigt Sarah, som Bo sidder sammen med.

Da vi kom tilbage til New Road Guesthouse var det blevet tid til at tage afsted mod lufthavnen.

Dette er indgangspartiet, som er lavet lidt om siden vi var der sidst. Faktisk boede vi også her for 9 år siden, da vores backpackereventyr startede smiley

Her er vi lige landet i Ranong og har nu haft en overnatning og er klar til at stige på dykkerbåden.